Izdevumu ietaupījums pateicoties Leca® keramzīta pildījumam

Projektiosas 1A uuendas Destia Oy 12. riigimaantee kaherealiseks uues maastikukoridoris Soramäki ja Okeroineni vahel.

Sarežģīto grunts apstākļu dēļ Destia Oy meklēja alternatīvus risinājumus 12. valsts maģistrāles Lahti dienvidu apvedceļa Hollola posma izbūvei. Leca® keramzīta izmantošana manāmi samazināja budžeta izdevumus.

12. valsts maģistrāles Lahti dienvidu apvedceļa būvniecība ir viens no svarīgākajiem infrastruktūras objektiem Somijā. Projekts tika sadalīts divās daļās un īstenots trijos darbu posmos. 1A projekta daļā Destia Oy atjaunoja 12. valsts maģistrāli jaunā divrindu koridorā starp Soramäki un Okeroinen apdzīvotām vietām.

Šo projekta daļu Destia veica kā projektēšanas un būvniecības darbuzņēmējs, kas bija atbildīgs gan par projektēšanu, gan pašu būvniecību.

Objekta vadītāju Jani Leino priekšā gaidīja izaicinošs un interesants projekts. Projekta pieredze tika iegūta visā kompleksa infrastruktūras būvniecības laikā no tā sākuma līdz pašām beigām. "Bija jāuzbūvē deviņus kilometrus garš ceļa posms, trīs estakādes, 18 tilti un pastiprinājumi sākot no uzbērumiem, kas pildīti ar vieglmateriālu, līdz režģogiem un stabilizējošām konstrukcijām," viņš uzskaita.

No vieglmateriāla veidotas konstrukcijas palīdz ietaupīt līdzekļus

Jau iepriekš prognozētās grūtās grunts pamatnes dēļ pa kādam sirmam matam izauga kā uz pasūtītāja, tā arī uz darbuzņēmēju galvām. Protams, ka ar lielu rezervi plānotajā sākotnējā projektā bija paredzēts daudz vismaz 40 m garāku pāļu un lielas tērauda konstrukcijas, kas no īstenošanas viedokļa ir ļoti dārgi.

"Projektēšanas laikā mēs veicām daudzus precīzus oedometra testus un konstatējām, ka mīkstā mālsmilts grimst gan maz, gan ātri. Mēs nolēmām režģogus nomainīt ar vieglākiem risinājumiem un iepriekš noslogotiem uzbērumiem," stāsta Destia objekta ģeoprojektētāja diplomētais inženieris Mikko Smura.

Svarīgs grunts būvniecības objekts, kurā varējām iztikt bez režģoga, bija S14 tilta uzbrauktuves uzbērumi. Tā vietā no abām pusēm tika veikta atbilstoša dziļā stabilizācija un par vieglo pildmateriālu izmantots keramzīts. Kopā abiem ceļa uzbērumiem tika patērēts apmēram 10 500 m³ keramzīta.

"Precīza izpēte un rūpīga projektēšana ļāva izmantot rentablus projekta grunts pamatnes nostiprināšanas risinājumus, izmantojot iepriekšēju noslogošanu un ar viegla pildmateriāla palīdzību veidotas konstrukcijas. Savā ilggadējā projektētāja un projektu īstenotāja karjeras laikā Destia uzņēmumā tie priekš manis bija vieni no svarīgākajiem," ar gandarījumu stāsta Smura.

Piegādes tieši objektā

Leino domā, ka ar Leca® uzņēmumu bija laba sadarbība. Kravas tika piegādātas savlaicīgi. "Iepriekš vienojāmies par katras dienas piegādājumiem. Ja bija kādi jautājumi par daudzumiem vai vēlējāmies daudzumu kopsavilkumu, informāciju saņēmām tajā pašā dienā."

Leca® keramzīts no tā ražotnes uz objektu tiek piegādāts ar pilnām kravas automašīnām. "Mēs to pieņēmām pretī ar kāpurķēžu ekskavatoriem un sablīvējām konstrukciju. Keramzītam sekoja parastie nesošie slāņi, kurus noblietēja ar lielu vibroveltni," stāsta Leino.

Papildus S14 tilta uzbērumiem tika veikti arī mazāki projekti ar vieglā pildmateriāla izmantošanu. Kopā objektā piegādāja apmēram 15 000 m³ Leca® keramzīta.

DATI


Objekts: 12. valsts autoceļa Lahti dienvidu apvedceļa 1A projekta daļa, vieglā pildmateriāla konstrukcijas
Atrašanās vieta: Lahti-Hollola
Izpildītājs un projektēšana: Destia Oy (projektēšanas un būvniecības projekts)
Leca® produkcija: keramzīts

Please register your details first

Areas of interest