Dzelzceļa konstrukcijas Leca® keramzīta vieglais pildījums

Gada Jāņu nedēļas nogalē Kokemeki - Rauma dzelzceļa posmā tika veikta iesēdušās dzelzceļa konstrukcijas atjaunošana ar vieglo pildmateriālu.
"Kokemäki – Rauma dzelzceļa līnija sākotnēji tika uzbūvēja XIX gadsimta beigās, un remontam plānotajā posmā caurtekas balstījās uz koka pāļiem. Uz mīkstās grunts pamatnes būvētais vecais uzbērums lēni un vienmērīgi turpina sēšanos, ko nevar teikt par caurtekām, kas balstās uz pāļiem. Sliežu konstrukciju ik pēc dažiem gadiem ir nācies pārvietot blakus caurtekām, kad ar kontroles vagonu tika konstatētas nepieļaujamas novirzes," stāsta inženieru biroja Arcus Oy vecākais konsultants Seppo Hakala, kas bija objekta remontdarbu galvenais projektētājs.
Ātri paveicami dzelzceļa konstrukcijas atjaunošanas darbi
Ja mērījumos ir konstatēts pārāk liels iesēdums, vilcieniem nākas noteikt ātruma ierobežojumus, kā rezultātā šajā dzelzceļa posmā palēninās satiksmes ātrums.
2018. gadā pieņēma lēmumu, ka trijos uz mīkstas grunts guldītu caurteku objektos tiks atvieglota uzbēruma konstrukcija, kas, cerams, neatgriezeniski atrisinās problēmu un sliežu pārcelšana ik pēc pāris gadiem kļūs par pagātni.
Jāņu nedēļas nogales darbiem bija atvēlēta 51 stunda. "Dzelzceļu remonta dēļ slēdza piektdienas pēcpusdienā, un svētdienas pēcpusdienā tam atkal bija jābūt gatavam satiksmei," stāsta Pedersores ceļu un dzelzceļu būvniecības uzņēmuma Sundström Ab Oy meistars Ronijs Ostmans.
Leca® keramzītu kā vieglo pildmateriālu izvēlējās diviem renovējamiem objektiem pie Kahalansuo. "Vienā objektā tika izrakta un nomainīta grunts 2 metru dziļumā un simts metru garumā, otrā objektā apmēram 400 m garumā izraktās grunts dziļums svārstījās no 1 līdz 2 metriem," stāsta Ostmans.
Leca® keramzīts ir lielisks materiāls
Tieši savas stiprības un viegluma dēļ Leca® keramzīts šim nolūkam ir lielisks materiāls. Kopā objektā tika izmantoti apmēram 2500 m³. Pārējais dzelzceļa uzbērums joprojām sastāv no šķembām.
2005. gadā P15 objekta 307 kilometrā samazināja kāpuma slīpumu, lai saglabātos lokomotīves ātrums. Nezināmu iemeslu dēļ projektā paredzētie vieglā pildījuma darbi virs caurtekas netika izpildīti. "Tagad objekta iegrimšanas un stabilitātes problēmas tika novērstas ar Leca keramzīta pildījumu, un nedaudz plašākā teritorijā," stāsta Hakala.
Visu nepieciešamo keramzīta daudzumu no rūpnīcas saveda jau iepriekš un sakrāva speciāli sagatavotā laukumā pēc iespējas tuvāk objektam. Līdz Jāņu dienai piegādes darbi bija pabeigti.
Pieredzējusī komanda raiti izpildīja atjaunošanas darbus un pabeidza pat piecas stundas pirms plānotā termiņa. Vieglā pildījuma un atklātā ceļa konstrukcija pāris gadus sēdīsies, taču pēc tam iegrimšanas nevajadzētu būt, skaidro Hakala.
DATI
Objekts: Vājas nestspējas grunts aizvietošana ar vieglo pildmateriālu Kokemäki-Rauma dzelzceļa posma 15. un 16. objektā.
Pasūtītājs: Somijas Transporta dienests
Darbuzņēmējs: Sundström Ab Oy
Projektēšana: VR Track Oy, galvenais projektētājs, vadošais konsultants būvinženieris Seppo Hakala, inženieru birojs Arcus Oy
Attīstītāja konsultants: Welado


